Eräänä 2000-luvun vuotena, erään päivän eräänä aamuna, sattui niin, että muuan selvästikin hyvinsyönyt länsimaalainen turisti, ammatiltaan juristi, oli lähdössä takaisin kotimaahansa ja hän päätti viimeisenä loma-aamunaan myydä Keniassa käyttämän halvan onkensa.

Simultaanitulkattu keskustelu rannalla sattumoisin ongelle lähdössä olleen paikallisen kalastajan kanssa kulki seuraavasti:

- Huomenta, minulla olisi tässä onki, ostatko pois? Halvalla saisit

- Huomenta, en osta.

- Miksi et?

- En tarvitse, kun minulla tässä jo on omakin onki, kuten näet.

- Mutta kahdella ongellahan saisit enemmän kalaa.

- Mitä minä enemmällä määrällä kalaa tekisin?

- Syöt pois ja jaat perheesi kanssa!

- Meille riittää kaikki se kalamäärä, mitä saan yhdelläkin ongella.

- No mutta onkisit kahdella ongella ja myisit sitten ylimääräiset kalat pois.

- Miksi minun pitäisi onkia kaloja myytäväksi asti???

- Siinä samalla saisit myydyistä kaloista rahaa ja niillä rahoilla voisit ostaa vaikkapa lisää onkia!

- Mitä minä sitten tekisin, monella ongella?

- Palkkaisit jonkun onkimaan puolestasi tai ostaisit itsellesi vaikka isomman veneen, jonka avulla voisit onkia useammalla ongella yhtä aikaa!

- Mitä minä sitten tekisin?

- Palkkaisit työvoimaa niin paljon, että saisit niin paljon rahaa, että pystyisit sitten tekemään ihan mitä haluat!

- No niinhän minä teen nytkin!