Avattuani tänään tietokoneeni ja mentyäni aamukahvini aikana internetin syövereihin pyörimään, havaitsin, että voin näköjään lopettaa ajattelun ja mielipiteitteni muodostamisen, sillä iltapäivälehdistö kertoo tänäkin aamuna mitä mieltä olen asioista.

Lehdistön mukaan kuulemma kansa on raivoissaan pömppömaharepliikistä eräässä tv-ohjelmassa. Olen tietääkseni osa kansaa. Olen siis ilmeisestikin raivoissani tuosta pömppömaharepliikistä. Tekisi mieli soittaa iltapaskalehdistön toimitukseen ja sanoa, että miksi te menette väittämään, että kansan yhtenä edustajana minäkin olisin muka raivoissani siitä episodista. Korkeintaan olen raivoissani (lue: närkästynyt) siitä, että väitätte minun olevan raivoissani asiasta, joka ei kiinnosta minua käytännöllisesti katsoen juuri yhtään.

Joskus 1800-luvulla Runebergin Vänrikki Stoolin tarinoiden aikaan saattoi vielä edes jossain määrin puhua "kansasta" jokseenkin yhtenäisenä kokonaisuutena, mutta helkutti soikoon, postmodernin sosiaalisesti pirstaloituneemman yhteiskunnan aikana ei pidä kansaa enää noin räikeästi yleistää! Olisivat otsikoineet vaikkapa: "Isoa osaa kansasta ei kiinnosta vittuakaan se repliikki mutta joitakuita tosikkoja ja raskauden vuoksi pömppömahan saaneita katkeroituneita ämmiä se repliikki kyllä raivostuttaa vähäsen!"

Älkää siis väittäkö siellä lehdistössä, että katsoisin sitä paskaohjelmaa ja olisin mistään sen tapahtumista raivoissani! Täytätte jo herjausrikoksen tunnusmerkistön! Perkele!